czwartek, 19 sierpnia 2010

Ciasto czekoladowe na 'Dzień Dobry'


Uff...
Po długich namysłach i przygotowaniach, zakładam pierwszy, własny blog ;)
Już na wstępie zaznaczam, że jestem amatorem, więc mogą wkradać się błędy. Ale przecież na nich człowiek się uczy ;) Mam nadzieje, że popatrzycie na mnie przychylnym okiem i wybaczycie takowe.
Nie będzie to blog tylko o gotowaniu. Będzie o wszystkim: o życiu, ulotnych chwilach i tym, co akurat wpadnie mi do głowy. Więc może, żeby nie zanudzać,

ZACZYNAJMY!
* * *


Nigdzie nie wypada przychodzić z pustymi rękami, tak więc przywitam się.
Na słodko- czekoladowo :)
Któż nie lubi tego smaku...
Pierwszy rozpoznawalny po urodzeniu,
Afrodyzjak.
Więc może dzięki tej pyszności, zachęcę Was do zaglądania na Lendryggen :)

Ciasto mocno czekoladowe z aromatem pierzgi i kruszonką
wg. Marie Claire, z moimi modyfikacjami

Na kruszonkę:
160 g cukru trzcinowego
50 g mąki pszennej
3 łyżki masła

Wszystkie składniki rozetrzec w misce i odstawić.

Na ciasto:
230 g mąki pszennej
130 g masła
100g cukru
3 łyżki miodu (u mnie lipowego)
1 łyżka miodu z piegrzą i kropolisem
2 łyżeczki proszku do pieczenia
3 łyżki kakao
1/4 łyżeczki soli
180 ml mleka
50 g gorzkiej czekolady
50 g mlecznej czekolady
owoce wg uznania

Tortownicę o średnicy 26-30cm (u mnie 3 duże i 2 mniejsze foremki do tartoletek) smarujemy masłem i wysypujemy bułka tartą.
Piekarnik nagrzewamy do 180 st C.
Masło ucieramy z cukrem i dodajemy jajka (mogą powstać małe grudki, ale później ciasto jest gładkie i puszyste)
Produkty sypkie mieszamy w osobnej misce.
Czekoladę łamiemy na małe kawałki.
Ucierając masę, dodajemy na zmianę suche składniki, mleko i czekoladę.
Wylewamy do przygotowanej formy, na wierzchu kładziemy owoce (u mnie jabłka i śliwki).
Posypujemy kruszonką i pieczemy ok 60 min (małe tartoletki ok.25 min)
Po upieczeniu zostawiamy w uchylonym piekarniku, aby ostygły.

Smacznego!

Zapraszam ponownie :)
Praline


 
 

3 komentarze:

  1. Cieszę się, że jestem pierwsza. :) Po takim przywitaniu, na pewno będę Ci kibicować :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Powstaje kolejna kopalnia przepisów! Z pewnością będę tu zaglądać w poszukiwaniu ukochanych smaków :) Powodzenia Pralinko! Pozdrawiam, C. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. o o podoba mi się! tylko kiedy ja te wszystkie cista, ktore chce zrobic - zrobie? :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony ślad.
Zapraszam ponownie ;)